پیشنهاد می شود تدریس درس کاجستان از روش ایفای نقش انجام شود. در این روش، فرد یا افرادی موضوعی را به صورت نمایش کوتاه اجرا میکنند. دانش آموزانی که در صحنه نمایش به ایفای نقش میپردازند، معمولاً یکدیگر را مخاطب قرار میدهند و گفت وگوهایی بین خود آنها رد و بدل میشود.
صحنه اجرای نمایش باید طوری سامان داده شود که همه دانش آموزان بتوانند ایفای نقش را ببینند. همچنین آنان باید بلند صحبت کنند تا همه بتوانند صدای آنان را بشنوند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ تقویت مهارت خوانش شعر با رعایت لحن
✅ گسترش دایره واژگان با به کارگیری کلمات چون و چو با معانی مختلف
✅ آشنایی با چگونگی بیان پایان قصّه
✅ تقویت فضایل اخلاقی به ویژه ایثار و توجّه به همنوع
✅ آشنایی با بازگردانی شعر به نثر ساده
طرح پیشنهادی برای تدریس این درس، روشن سازی طرز تلقی در نظر گرفته شده است.
این طرح برای دانش آموزان، فرصتی را فراهم میکند تا عقاید متنوّع هم کلاسیهای خود را بشنوند و همچنین آنان را قادر میسازد، دریابند که آیا طرز تلقّیشان بر یک پایه محکم از حقایق، اطّلاعات و منطق استوار است یا خیر؟
بهره گیری از توانایی تفکّر و حلّ مسئله و روحیه شجاعت و خطرپذیری عاقلانه، یکی از موضوعهای مهم این درس است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس شجاعت به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در ورد آورده شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی با مفهوم شجاعت اخلاقی وکاربرد آن در زندگی
✅ آشنایی دانش آموزان با کاربرد شیوه گسترش واژه در جمله
✅ تقویت درک شنیداری با فعّالیت گوش کن وبگو
✅ تقویت مهارت نوشتن در زمینه گزارش نویسی
✅ بهبود سواد خواندن و تقویت درک متن
تدریس درس روزی که باران می بارید از روش بحث گروهی انجام می شود. روش بحث گروهی، گفت وگویی است سنجیده و منظّم درباره موضوعی خاص که مورد علاقه مشترک شرکت کنندگان است.
کاربستِ بحث گروهی به مهارت و توانمندی معلّم نیاز دارد تا بتواند به موقع از انحراف بحث به مسائل دیگر جلوگیری کند و قدرت تصمیم گیری و مدیریت زمان هم داشته باشد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف این درس:
✅ تقویت روحیه توکلّ به خدا در همه مراحل زندگی
✅ شناخت امام زمان و ایجاد باور به نقش و حضور آن بزرگوار در زندگی
✅ آشنایی با برخی از واژگان و مضامین اخلاقی و مفاهیم دینی تأثیرگذار در زندگی
✅ گسترش واژگان با فرایند واژه سازی با ترکیب از طریق نویس
✅ تقویت درک دیداری و شنیداری
✅ آشنایی با نشانههای ساختار بلاغی متن مانند: بعد، سپس
✅ تقویت مهارت نوشتن از طریق شگرد ادامه نویسی
تدریس درس روزی که باران می بارید از روش بحث گروهی انجام می شود. روش بحث گروهی، گفت وگویی است سنجیده و منظّم درباره موضوعی خاص که مورد علاقه مشترک شرکت کنندگان است.
کاربستِ بحث گروهی به مهارت و توانمندی معلّم نیاز دارد تا بتواند به موقع از انحراف بحث به مسائل دیگر جلوگیری کند و قدرت تصمیم گیری و مدیریت زمان هم داشته باشد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف این درس:
✅ تقویت روحیه توکلّ به خدا در همه مراحل زندگی
✅ شناخت امام زمان و ایجاد باور به نقش و حضور آن بزرگوار در زندگی
✅ آشنایی با برخی از واژگان و مضامین اخلاقی و مفاهیم دینی تأثیرگذار در زندگی
✅ گسترش واژگان با فرایند واژه سازی با ترکیب از طریق نویس
✅ تقویت درک دیداری و شنیداری
✅ آشنایی با نشانههای ساختار بلاغی متن مانند: بعد، سپس
✅ تقویت مهارت نوشتن از طریق شگرد ادامه نویسی